Lux

Wat geeft mijn leven zin? En waar vind ik stilte of rust? Wat geloof ik eigenlijk of wat geeft mijn leven betekenis? Zomaar wat vragen die LUX stelt, aan elkaar en aan wie meedoet. LUX is een beweging van Haagse twintigers en dertigers die elkaar vinden in deze zoektocht.

Onze inspiratie
LUX betekent licht. Wij vinden onze inspiratie in het christelijk geloof en zoeken op een vernieuwende manier aansluiting bij oude tradities. Volgens ons is geloof niet een set pasklare antwoorden, maar een manier van leven waarin we zoeken naar wat van waarde en betekenis is. Het leven in navolging van Jezus is voor ons van belang, al hechten we tegelijkertijd ook aan ruimte om vragen te stellen en te zoeken.

Verbinding
LUX en de Bethlehemkerk zijn met elkaar verbonden, omdat LUX ontstaan is vanuit leden van de Bethlehemkerk. LUX is een pioniersplek, waar in nieuwe woorden en vormen gezocht wordt naar de vertaling van het christelijk geloof.

Activiteiten
Druk met werk, sport, sociale netwerken en nog veel meer? Maar toch ook dat gevoel dat het soms lastig is de balans te houden en wat rust in je agenda te creëren? Vraag je je soms af wat de zin is van de dingen die je doet, en waar je echt voldoening uit haalt en wat je echt van waarde vindt?

LUX stelt deze vragen en zoekt naar antwoorden. Je bent meer dan welkom om mee te zoeken; we zijn benieuwd naar jouw vragen, twijfels en overtuigingen! Check onze agenda, meld je aan en doe mee.

Meer informatie of contact?
Wil je meer informatie over LUX? Bezoek dan onze website of volg ons via Facebook. Voor vragen kun je ook contact opnemen met de pionier Rik.