Licht in het duister

Moeilijk, onzeker, duister of beangstigend? Of misschien wel bijzonder of inzicht gevend? Een ieder heeft dit jaar anders ervaren, maar vast staat dat dit jaar totaal ‘anders dan anders’ was en niemand dit jaar op deze manier had verwacht.

In deze laatste maar donkere maand december verlangen veel mensen naar rust, bezinning, licht en sprankelende vooruitzichten. Kerstfeest is het feest van verwachting. God zond Zijn geliefde zoon Jezus Christus naar onze wereld. Een lichtstraal in ons leven. De Bethlehemkerk leeft met u naar dit feest toe en nodigt u uit het feest mee te vieren. Want: Kerst vieren we niet alleen.

Wensboom van licht

De Bethlehemkerk wil graag een boodschap van licht naar u brengen en u de mogelijkheid geven een kerst- of nieuwjaarswens mee te geven aan uw buren of medemens. Vanaf vrijdag 18 december staat er bij de kerk een grote verlichte boom waar uw wens, reflectie of gebedsintentie in komt te hangen. Een gevulde boom waarvan de gebedsintenties opgedragen zullen worden in de kerstnachtdienst en op oudejaarsavond.

Open Kerk

Op maandag 21, dinsdag 22 en woensdag 23 december is de kerk open van 17.00-20.30 u voor een moment van stilte, het opsteken van een kaars en het beschrijven van een kerstster voor de boom.

Kerstavond

De kerstavonddienst is om 19.30 u en om 21.30 u online te volgen. U kunt genieten en meezingen met bekende kerstmuziek en luisteren naar een korte meditatie. Ook is het mogelijk voor enkele tientallen buurtbewoners om in de kerk aanwezig te zijn. De registratie van de bezoekers wordt bij de deur gereguleerd.

Kerstvieringen eerste kerstdag

Op kerstochtend is de kerstviering om 10.00 u te volgen via deze website. Om 16.00 u is het kinderkerstfeest. Ook deze viering is online te volgen.

Oudjaarsavond

We sluiten dit bewogen jaar met elkaar af in een oudjaarsdienst die om 19.30 u begint. Ook in deze dienst zullen gebedsintenties uit de boom buiten worden opgedragen.

We zien ernaar uit om u te ‘ontmoeten’, online of bij de kerk.