Temperatuur in de kerk

De koude wintermaanden zijn aangebroken en dat is ook binnen in het kerkgebouw te merken. Bij het verwarmen van de kerk proberen we een goede balans te vinden tussen temperatuur en gasverbruik. Dat betekent dat we op zondag de kerk naar 15 graden verwarmen. Nu ervaart iedereen zo’n temperatuur verschillend, en voor velen zal dit betekenen dat men zich wat warmer aankleedt. Bij wijze van proef liggen vanaf vandaag 10 plaids achterin die voor extra warmte benut kunnen worden. Indien hier meer behoefte aan blijkt te zijn, wordt het aantal uitgebreid. Voor uw idee: verwarmen op deze temperatuur betekent dat we in een koude periode per week zo’n 900 m3 gas gebruiken in de kerk en Eltheto. Het gemiddeld gasverbruik per huishouden is 1200 m3 per jaar). Ook blijven we nadenken over energiebesparende maatregelen. In het komende kerkblad kunt u hierover meer lezen.